Hiszed, ha látod? – az illúziók titkai

Az illúziók tudományához kapcsolódott a Lauder Javne Iskola és a Csodák Palotája közös oktatási programjának elmúlt két hete. A tizenegyedikesek ezúttal agyunk és szemünk megtévesztésével foglalkoztak. A képes bevezetőjátékot követően egy feladatlap segítségével fedezték fel a tematikus egység rejtelmeit a Csopa emeleti szintjén. A helyes válaszok megtalálása után az egyes illúziók működésének hátteréről hallottak a… Hiszed, ha látod? – az illúziók titkai olvasásának folytatása

Olaj és trendelli – közös kísérletezéssel startolt a 4T online workshopok második évada

Az 5782. zsinagógai esztendő hanukájának negyedik estjén közös kísérletezésre és kézműveskedésre vártuk az elemi tagozatosokat, valamint az ötödikeseket. A családias hangulatban telt virtuális program – folytatva az előző tanévben hagyományteremtő szándékkal indított kezdeményezést – résztvevőit, a gyerekeket és szüleiket a STEAM csapat tagjai köszöntötték. A műhelyfoglalkozást ezúttal harmadikként Kárpáti Sára, tizedikes diákunk, a Lauder TehetségHáz… Olaj és trendelli – közös kísérletezéssel startolt a 4T online workshopok második évada olvasásának folytatása

Így telt a Diák Innovátorok Klubjának nyitórendezvénye

November 30-án az AVK teremben gyűltek össze az INNOlab – Diák Innovátorok Klubjának tagjai, hogy elinduljanak egy új, innovatív úton. A kezdeményezés létrejöttéről és céljairól Unger Anita és Paszternák András szólt a hetedik, nyolcadik, NYIT, kilencedik és tizedik évfolyamosokhoz, akik osztályfőnökeik, mentoraik, szaktanáraik ajánlásai alapján kerültek a csapatba. A ráhangolódás után Jendruszák Bence, a SEON technologies LTD… Így telt a Diák Innovátorok Klubjának nyitórendezvénye olvasásának folytatása

Rendhagyó fizikaórák az almáskertben

A Lauder Javne Iskola és a Csodák Palotája innovatív oktatási programjának keretében az elmúlt két hétben Newton munkásságával ismerkedtek meg a tizenegyedikesek. A képzés résztvevőit a Newton család egyik szolgálója repítette vissza az 1600-as évekbe. Az almáskert interaktív eszközeit egy küldetéses feladatlap segítségével fedezték fel a Pendulum, az Alma, az Almáspiték, az Ephlö, a Newton… Rendhagyó fizikaórák az almáskertben olvasásának folytatása

Öveges és Richter – kísérletek minden mennyiségben

Izgalmas, látványos kísérletekben gazdag hónapot tudhatnak maguk mögött a Lauder Javne Iskola és a Csodák Palotája közös szervezésében megvalósuló innovatív oktatási program résztvevői. A tizenegyedikesek az elmúlt négy hétben Öveges József munkásságával, a róla elnevezett színpadon látható kísérlet bemutatókkal és ezek szakmai hátterével ismerkedtek. Az intézménybe hetente visszatérő diákok megtekintették az Öveges emlékkiállítást, korabeli felvételek… Öveges és Richter – kísérletek minden mennyiségben olvasásának folytatása

Fókuszban a mesterséges intelligencia

Október 22-én folytatódott a Lauder INNOLab STEAM csoport közös tanulása. Lévay György a mesterséges intelligencia világában kalauzolta az érdeklődő diákokat és tanárokat. A szakember személyes történetén keresztül kaptunk betekintést a végtagprotézisek fejlesztésének kulisszatitkaiba. A matematikai háttér megismerése mellett gyakorlati bemutatókon keresztül érthettük meg a mérnökök, kutatók előtt álló kihívásokat, tesztelhettük az elért eredményeket. Az előadás… Fókuszban a mesterséges intelligencia olvasásának folytatása

Elindult a Lauder INNOLab STEAM csoport közös gondolkodása

2021. október 7-én este hatkor kezdetét vette egy új utazás. A gimnázium diákjai, tanárai hétről-hétre együtt gondolkodnak az előttünk álló időszak technológiai kihívásainak mindennapi életünkre gyakorolt hatásairól. A csoport tagjai a művészetet és a tudományt segítségül hívva alkotnak, értelmezik pl. a mesterséges intelligencia, a robotika, az okoseszközök térhódítását. Az online és offline küldetések mellett hazai… Elindult a Lauder INNOLab STEAM csoport közös gondolkodása olvasásának folytatása

Kárpáti Sára: A Hold megérintése – Bay Zoltán szenzációs mérése

„…Gyermeki fantáziámat különösen a Hold izgatta. Késő estig játszottam az udvaron és megigézve néztem, miként húz el a Hold a templomtorony mögött…” Bay Zoltán a 20. század egyik kiemelkedő természettudósa és feltalálója volt. Munkásságának köszönhetően új tudományág születhetett meg, a radarcsillagászat. Kiskoromban engem is nagyon foglalkoztatott a Hold. Esti autózásoknál az ablakból figyeltem, hogyan „követ”… Kárpáti Sára: A Hold megérintése – Bay Zoltán szenzációs mérése olvasásának folytatása

“A tudomány egy pillanata” – élményalapú STEAM-oktatás a Csodák Palotájában

Az idei tanévben is folytatódik a Lauder Javne Iskola és a Csodák Palotája együttműködése, melynek keretében a tizenegyedik évfolyamosok játékosan, élményalapú foglalkozások keretében ismerkednek a természettudományokkal. Az első alkalommal, a szabadulószobák sikeres teljesítésével “szabadultak be” a diákok a tudományos élményközpontba. A földrajzi, fizikai, kémiai és biológiai ismereteiket felhasználva oldották meg a negyvenöt perces küldetéseket: megmentették… “A tudomány egy pillanata” – élményalapú STEAM-oktatás a Csodák Palotájában olvasásának folytatása

Varju Ádám – Gondolatok a science madrich képzésről

Hogy mit adtak nekem ezek az órák? Soha nem mozgatott meg a fizika. Mindig is picit olyan érzésem volt, hogy ez olyan mint a matek, csak fölöslegesen bonyolítva újdimenziós tényezőkkel. Tapadási együttható, nyomásfelület, közlekedőedények, stb. … Egyszerre volt kevés és sok számomra. Tizenegyedik elején úgy ültem be fizikára, hogy megint egy olyan óra, ahol írhatom… Varju Ádám – Gondolatok a science madrich képzésről olvasásának folytatása