Málik Panna: Tapasztalataim a kutatók napján

Az egész napnak nagy kedvvel indultam neki, hiszen gyakorlatilag Prokopovych Mia barátnőmmel való beszélgetésünkben pattant ki a fejemből, hogy kellene egy Könyvünnephez hasonló nap, ahol reál tudományágakban dolgozó emberekkel is beszélgethetnénk, hiszen nem mindenki humán érdeklődésű. Mia ezt tovább gondolta, majd előadta ötletünket a mentorcsoportunkban, amelyet mentorunk Juhász Mónika nagy örömmel fogadott, és ezek után… Málik Panna: Tapasztalataim a kutatók napján olvasásának folytatása

Tudományos témanap a gimnáziumban

Január 13-án rendhagyó tanítási nap várta a Lauder Javne Iskola gimnazistáit. A 4T Mozaik – Kutatók a Lauderben virtuális tudományos témanapra 16 vendég fogadta el a meghívást. A tizedik évfolyam Raam mentorcsoportjának (mentor: Juhász Mónika) ötlete nyomán szerveződő rendezvény célja az volt, hogy a pályaválasztás előtt álló fiatalok első kézből kapjanak információt a laborokban, fejlesztő… Tudományos témanap a gimnáziumban olvasásának folytatása

Nyersanyagokról közérthetően – beszámoló egy rendhagyó fizikaóráról

December 9-én vendégektől tanultunk az Ánánim évfolyam fizikaóráján. A nyersanyagokkal való ismerkedést Groó-Nagy Patricia, projektkoordinátor nyitotta meg a Bay Zoltán Kutatóhálózat részéről. Őt a győri Czuczor Gergely Bencés Gimnázium négy diákjának előadása követte. Bedő Glória, Lüvi Adél, Tarnai Csongor és Gondár Flórián (12. évfolyam) a tavalyi RM@Schools versenyen győztes kutatásait mutatta be, mely az akkumulátorok újrahasznosítási lehetőségeiről szólt. A második részben a Bay Zoltán budapesti kutatóintézetébe kapcsoltunk, ahonnan a laborból Musza Alexandra anyagtudományi… Nyersanyagokról közérthetően – beszámoló egy rendhagyó fizikaóráról olvasásának folytatása

STEAM-börze

Október 21-én az iskola pedagógusainak szerveztünk STEAM-börzét. Szarvas Ildikó működött közre az ART-részen, a TECH-csapat az informatikai lehetőségeket mutatta be, a SCIENCE szekcióban kísérleteztünk, tudományos foglalkozásokat terveztünk.

4T Virtuális Fény – Olaj Workshop

December 15-én 4T Virtuális Fény/Olaj Workshopot tartottunk hanuka ünnepéhez kapcsolódóan. A Zoomon zajló műhelyfoglalkozásba több mint harminc lauderes család kapcsolódott be az elemi tagozatról és az 5-6. évfolyamról. Az olajos kísérletek mellett a fénnyel kapcsolatos kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket. Zárásként közösen gyújtottuk meg a hanukia lángjait. 

Lauder – Csopa ProjekTalpaló 2020

A 2020/21-es tanév első, pedagógusoknak szóló foglalkozását augusztus 25-én, kedden a Lauder Javne Iskola tanárainak tartottuk a Csodák Palotájában. A projektalapú oktatás módszereit, lehetőségeit és kihívásait játékos formában tanulmányoztuk a tudományos élményközpont attrakcióit felhasználva. A hatórás, intenzív műhelyfoglalkozást Paszternák András, a Csodák Palotája tudománykommunikációs vezetője, a Lauder iskola STEAM-programkoordinátora állította össze.  A résztvevők a jégtörő feladatok után az elméleti alapokkal ismerkedtek, a projektmunka… Lauder – Csopa ProjekTalpaló 2020 olvasásának folytatása

A 4T bűvöletében – köszöntő

Kedves Olvasó! A Lauder Javne Iskola 4T csapata köszönt a most induló STEAM (Science, Technology, Engineering, the Arts and Mathematics) blogon. Ezen az oldalon a TUDOMÁNY – TERVEZÉS – TECHNOLÓGIA – TRADÍCIÓ jegyében szerveződött rendezvényeinkről olvashatsz bejegyzéseket. Jó böngészést! Aliz és András a 4T STEAM-csapat tagjai