Bezár a tudomány! – szabadulószobák a természettudományok oktatásában

Bezár a tudomány! – szabadulószobák a természettudományok oktatásában

Az utóbbi két hétben a szabadulószobák kerültek a fókuszba a Lauder Javne Iskola és a Csodák Palotája együttműködésében megvalósuló STEAM-programban.

A tizenegyedikesek az escape roomok természettudományi oktatásban történő alkalmazásával foglalkoztak. A Világjáró, a Mérnök találmánya, a Vészhelyzet és a Megújuló város sikeres teljesítése után, saját szabadulószobákat terveztek a fiatalok felhasználva a korábbi tanulmányiak során szerzett ismereteket.

Az Űrkantin, Az Oroszország vezére, az Időjárás, az Egyiptomi kivonulás és az Eltűnt tanárunk címet viselő miniprojektekben számos rejtély épült a történelem, a fizika, a kémia, a biológia, az idegen nyelvek, a földrajz, a matematika területén tanultakra.

A tudományos élményközpontot rendszeresen felkereső diákok elsőként próbálhatták ki Wang Qi Viktor mechatronikai mérnök szakos hallgató (a Csopa előadója és demonstrátora) szakdolgozati fejlesztését, a szabaduló sárga bőröndöt. Az innovatív “játék” nagy sikert aratott a résztvevők körében.